Hier vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen!
Hoe ontvang ik een uitnodiging voor een kopersgesprek?
Nadat u de koop-/aannemingsovereenkomst bij de makelaar heeft getekend en wij hiervan een kopie hebben ontvangen, wordt u uitgenodigd voor een kopersgesprek. Dit gesprek duurt ca. anderhalf uur en vindt plaats op ons kantoor in Volendam (Let op: dit verschilt per project.). Indien u meer advies of begeleiding nodig heeft bij het aanvragen van uw opties via het kopersportaal, dan kunt u contact opnemen met uw kopersbegeleider.
Tot wanneer kan ik mijn meerwerkwensen doorgeven?
De koperskeuzelijst is bedoeld om u de mogelijkheid te geven extra opties uit te laten voeren in uw nieuwe woning. De koperskeuzelijst is in diverse “afdelingen” ingedeeld welke gekoppeld zijn aan de bouwfasen. De sluitingsdatum geeft aan tot wanneer de opties kunnen worden doorgegeven. Na de sluitingsdatum van betreffende opties kunnen er geen wijzigingen meer worden doorgevoerd.
Kan ik na het aanvragen van opties nog wijzigingen doorvoeren?
Wijzigingen in opties kunt u via het kopersportaal tot sluitingsdatum zelf aanpassen. Opties welke definitief zijn (door u ondertekend en bevestigd) kunnen enkel in overleg met uw kopersbegeleider nog aangepast worden tot sluitingsdatum.
Is het mogelijk contact op te nemen met de kopersbegeleider en op welke wijze?
Via het kopersportaal kunt u vragen stellen aan de kopersbegeleider. Ook het antwoord wordt via het kopersportaal gegeven.
Kan ik gewijzigd sanitair en tegelwerk kiezen?
Indien u geen standaard sanitair en/of tegels wenst, kunt u via het kopersportaal een andere keuze maken. Voor een aantal projecten wordt gebruik gemaakt van door ons gecontracteerde showrooms. Zodra de showrooms bekend zijn, wordt u hierover geïnformeerd. Let op: dit verschilt per project.
Waar kan ik het luxe sanitair en tegelwerk zien dat via de koperskeuzelijst wordt aangeboden?
Het luxe sanitair en tegelwerk is bemonsterd op ons kantoor in Volendam. U kunt dit tijdens een kopersinformatie-avond of een kopersgesprek bekijken.
Wat wordt verstaan onder een 'casco" badkamer of toilet?
Bij een casco badkamer of toilet wordt het sanitair en tegelwerk niet geleverd en gemonteerd. Deze opties wordt niet bij alle projecten aangeboden. De water- en rioolleidingen worden op ca. 10 cm vanuit de vloer op de standaard plaatsen afgedopt. De vloer van de badkamer is een kale betonvloer zonder afwerking. De elektrische voorzieningen en de radiator worden aangebracht op de standaard plaats(en). Bij een casco keuze vervalt de woningborg-garantie op deze ruimte(s).
Wordt er standaard een keuken in de woning aangebracht?
Dit is projectafhankelijk. Meer informatie hierover vindt u in de technische omschrijving.
Mijn keukenleverancier vraagt de installatie op de juiste plaats te laten aanbrengen. Is dit mogelijk?
In de toelichting op de koperskeuzelijst vindt u de procedure hiervoor. U kunt uw installatietekening indienen via het kopersportaal via de link 'ik heb een vraag' (let er op dat deze tekening voldoet aan de eisen zoals gesteld in voornoemde toelichting!). U ontvangt vervolgens een offerte welke u kunt terugvinden in uw persoonlijke woningdossier onder tab ‘offerte’. Na uw handtekening op deze offerte, stuurt u hem in via het kopersportaal waarna de aanpassing wordt toegevoegd aan uw optielijst.
Hoe geef ik de gewenste positie van opties aan?
In het kopersportaal treft u de plattegronden van uw woning aan. Hierop kunt u gemaatvoerd t.o.v. de binnenzijde buitengevel, of binnenwand, de gewenste positie aangeven.
Hoe weet ik dat er nieuws aan het portaal is toegevoegd?
Wanneer er een document aan uw kopersportaal wordt toegevoegd, ontvangt u een e-mail op het eerstgenoemde e-mailadres welke in uw aannemingsovereenkomst is opgenomen. Wacht na een dergelijke e-mail niet te lang met uw bezoek aan het kopersportaal. Het kan zijn dat er berichten zijn waarop voor een bepaalde datum een reactie van u wordt verwacht.
Mag ik mijn woning tijdens de bouwperiode bezichtigen?
In verband met veiligheid is het ten strengste verboden om de bouwplaats te betreden zonder toestemming. Er worden tijdens de bouw 2 kijkmiddagen georganiseerd, zodat u toch een kijkje in uw woning kunt nemen. U ontvangt hiervoor van ons een uitnodiging via het kopersportaal.
Hoe regel ik de aanvraag van gas, water en elektra?
U dient zelf een keuze te maken voor een gas- en elektraleverancier. Hiervoor heeft u EAN-codes nodig. In Nederland heeft iedere gas- en elektriciteitsaansluiting een eigen EAN-code. U ontvangt van ons de EAN-codes welke u kunt gebruiken voor de aanvraag via het kopersportaal. Wanneer uw nieuwe postcode en huisnummer bekend zijn, kunt u deze codes ook zelf terugvinden op www.eancodeboek.nl. Voor de wateraansluiting geldt dat deze standaard in de woning wordt aangebracht. U dient zich wel zelf aan te melden bij de waterleverancier van uw nieuwe woning in verband met de facturatie.
Wanneer word ik geïnformeerd over de definitieve oplevering van mijn woning?
Conform de voorwaarden van Woningborg ontvangt u circa 2,5 week voorafgaand aan de oplevering, een uitnodiging voor de definitieve oplevering van uw woning.
Vindt er ook een voorschouw plaats?
Vóór de officiële oplevering, stellen wij u in de gelegenheid uw woning te inspecteren.
hiervoor krijgt u via het portaal een uitnodiging.
De voorschouw voert u uit op eigen gelegenheid en vindt geheel vrijwillig plaats.
Wij verzoeken u eventueel geconstateerde gebreken te noteren op een voorschouwlijst en deze lijst af te geven in de uitvoerderskeet, waarna wij trachten alle vermelde punten nog vóór de definitieve oplevering in orde te maken.
Bij wie kan ik terecht voor vragen/opmerkingen ná de oplevering?
De afdeling kopersbegeleiding is ná de oplevering van uw woning niet langer uw aanspreekpunt inzake opleverpunten en het oplossen van uw klachten. U dient hiervoor contact op te nemen met HSB Vastgoedservice welke te bereiken is op telefoonnummer: 0299-361 732, per mail: info@hsb-vastgoedservice.nl of via de HSB Vastgoedapp.